Misterele din Industria auto

Misterele din Industria auto

Misterul din Industria auto

Misterul din industria auto este înconjurat de multe controverse din toate punctele de vedere.

Deşi se încearcă în ultima vreme să se imprime o monedă pe teoria cum că: „maşinile devin din ce în ce mai non-poluante”, aceast mit este în contradictoriu cu ce ne furnizează marii producători de automobile din lume. Am facut o călătorie imaginară în timp şi am constatat că industria auto în anii 80 avea un personal uman de circa 80-90% şi materialele folosite la construcţia de autoturisme erau câteva, pe lânga ce găsim astazi în maşinile actuale.

În anii 80 se regăseau pe piaţa auto maşini simple şi care aveau un singur scop, transportul din punctul A în punctul B. La bordul unui automobil din anii 80 erau prezente doar un radio şi cateva elemente de confort, AC, geamuri electrice, sisteme de securitate. Producerea de automobile era una de lungă durată şi aveai un grad de uzură morală mai scăzut.

Factorul de poluare la producerea unui automobil

Poluarea pentru fabricarea unui automobil este şi era destul de ridicată pentru anii 80, realizarea unui nou model era de un model nou din clasa fiecărui brand la 7 ani.

Misterele din Industria auto

Ce efect benefic avea acest fenomen? Fabricarea unui număr mai mic de autoturisme ducea la o poluare mai mică, viaţa unui automobil era de 10-14 ani şi numărul scăzut de autoturisme pe drumurile lumii avea o rată mai scăzut de poluare. Trebuie să ne imaginam că toate elementele regăsite la construcţia unui automobil erau prelucrate şi acest fenomen era şi este un factor crescut de poluare. Procesul de prelucrare a metalului şi plasticului este un factor de poluare ridicat şi fiecare element nou adăugat creşte acest proces de poluare.

Costul unui automobil în anii 80 şi poluarea

Costul de producţie la un autovehicul în anii 80 era crescut raportat la câştigurile anuale ale unui cetăţean din Germania (aproximativ 1.300-1.500 mărci germane). Achiziţia unui autoturism costa între 15.000 şi 18.000 mărci germane în anii 80 şi numărul de maşini cumpărate era şi el destul de scăzut comparativ cu zilele noastre, deci şi poluarea în rândul auto era mai mică, prin emisiile emanate pe eşapament.

Costurile de producţie cresc odată cu tehnologia

Fabrica din 1980 MG si Fabrica Mini 2019

Deşi costurile de producţie trebuiau să fie mai mici, deoarece forţa de muncă umană este înlocuită cu cea robotizată, aceasta nu se mai raportează la costurile de producţie, raportarea se face la cererea de către piaţă. Un autoturism din gama medie de la BMW (seria trei) costa în 2005 în jur de 30.000 mii de euro, în 2019 costurile aproximative sunt de 70.000 de mii de euro. Specificaţiile tehnice la ambele autoturisme sunt destul de aproape unele faţă de altele din punctul de vedere al specificaţiei tehnice.

Electric ori Hidrogen?

Lumea auto este încă la răscruce de drumuri din punct de vedere al alegerii unei surse de „combustibil”, controversa care apare se referă la care dintre ele este mai puţin poluantă tehnologie, Electric -Hidrogen. Partea cea mai utilizată la ora actuală este cea electrică şi acest fenomen este datorat pionerilor din companiile mici care au reuşit să pună în producţia de serie, însă se dovedeşte că nu este atât de non-poluantă această tehnologie.

Hidrogenul este şi el readus în discuţie în „Misterele din Industria auto”

Misterele din Industria auto
Misterele din Industria auto

Branduri precum Toyota, BMW, Daimler, Hyundai, Honda, Ford, Nissan, adoptă tehnologia de propulsie pe hidrogen. Sistemul unui autoturism cu hidrogen este extrem de scump, iar instalaţia presupune unele riscuri, având în vedere că hidrogenul, în stare pură, este deosebit de inflamabil.

Aceleași metode de separare/extracție a hidrogenului necesită o cantitate foarte mare de combustibili fosili pentru a fi produs în cantități industriale.

Parţile bune în aceste încercări tehnologice sunt că se testează noi şi vechi tehnologii de propulsie, sunt dezvoltate departamente de cercetare şi că această ramură auto cunoaşte o evoluţie.

Concluzia noastră este că dacă trăim în această societate de consum, nu contează ce impact are industria asupra mediului, profitul este mai important.

Buna ziua.