Se poate fara Marketing?
Se poate fara Marketing?

Se poate fara Marketing?

Punem în discuție întrebarea tuturor celor care încep un business și sunt interesați de acest aspect de care nu ne putem detașa. Se poate fără Marketing?

Nu se poate fără Marketing! Cu siguranță unii dintre noi vor spune că: Dacă ai un brand care are un nume și un produs deja matur și cunoscut, marketingul nu mai este atât de primordial. Noi considerăm că este un element necesar în expunerea unei companii.

Luăm ca reper un astfel de brand și zicem fictiv Coca Cola, un brand foarte cunoscut în România și în lume. Coca Cola este brandul care din punctul nostru de vedere este la maturitate. Ce nevoie mai are Coca Cola de un Marketing?

În acest moment acest brand Coca Cola este deja foarte popular în România și în întreaga lume. Coca Cola nu mai are nevoie de publicitate, însă este gresit. Este perfect normală această concepție, însă dacă un brand nu apare în campanii publicitare și în tot ce ţine de imagine, acesta dispare într-un timp relativ foarte scurt. Dispariția aceasta se face treptat, ex: Dacă în campanii TV, radio, publicitate online, publicitate stradală, sporturi publicitare apare Pepsicola, Coca Cola va dispărea din reperele cumpărătorului și în mintea cumpărătorului noua Coca Cola este Pepsicola. Acest efect se regăsește la acel cântec nou care este difuzat la radio de 3 ori pe zi și deși nu este pe placul tău ajungi să fredonezi refrenul fără să vrei.

De ce cumpăram un produs nou lansat cu atâta ușurința?

Se poate fara Marketing

Un produs nou lansat are succes datorită unor tehnici și factori care implică clientul în starea de -Trebuie să-l am şi oare cum este acest produs, este cum spune reclama? Iată câteva dintre aceste tehnici des întâlnite în Marketing.

  • Tehnica unei poveşti de succes, impactului emoțional și cele cinci simțuri (văzul, auzul, gustul, mirosul, simţul tactil)
  • Tehnica Anotimpului
  • Tehnica Repetitivă
  • Tehnica Tehnologia avansată (Tehnologia viitorului),Tehnica Promoţională
Se poate fara Marketing?

Tehnica unei poveşti emoţionale şi cele cinci simțuri (văzul, auzul, gustul, mirosul, simțul tactil). Această tehnică are la bază o poveste clasică unde sunt implicate persoane din viaţa noastră şi cu care ne putem identifica foarte uşor (părinţi, fraţi, animale, imagini din excursii de vis, amintirile din trecut, amintiri cu un gust la anumite feluri de mâncare, sunete cunoscute, sunetele unei melodii foarte cunoscute, imagini care sugerează senzaţia la atingere şi asociate cu această senzaţie şi în unele cazuri amintiri mai dureroase din viaţa noastră ori plăcute).

Tehnica aceasta de Marketing este întâlnită la spoturile publicitare şi această modalitate de promovare are un impact emoţional şi se acţionează pe acest fond. Livrarea mesajului duce în mod direct la câştigarea clientului.
Clientul cumpară produsul din instinct şi este copleşit de emoţia activată de către spot.
Un produs destinat anotimpului este şi el în parteneriat cu zona instinctului. Reclamele în care frigul sau căldura apar în clipul publicitar duc la senzaţia furnizată cumpăratorului în mod direct. Această tehnică duce la vânzarea produsului în procente destul de ridicate activând instinctul de supravieţuire şi când corpul uman are nevoie de confort nu ezită să facă acest confort. De câte ori nu eraţi în magazinul de haine vara şi acel magazin avea haine mai groase la promoţie? Condiţia unei tehnicii de Marketing des întâlnite în acel magazin era sistemul de AC setat la o temperatura joasa (frig).

Senzaţia de frig duce clientul cu gandul în subconştientul lui că are nevoie de haine mai groase şi asta chiar dacă afară este vară, acţionează din imbold, asociat cu fenomenul de reducere.

Tehnica-Repetitivă

Această tehnică este una simplă şi întruneşte unele condiţii.

Prima condiţie este una în care produsul promovat să apară în toate locurile posibile şi pe toate planurile senzoriale.

Modalitatea aceasta de Marketing este una agresivă şi are un impact masiv asupra societăţii de consum. Conditia numărul doi este să apară pe o perioadă de timp stabilită de către fiecare brand, în principiu 2-5 ani.

După acestea urmează asaltarea clientului cu numele produsului pe toate mediile de informare. În urma acestei tehnici clientul este familiarizat cu produsul şi devine parte din viaţa acestuia.

Ex: Dacă mâine aveţi în faţa dumneavoastră brandul Cocoşul Roşu, peste tot scris, online, TV, radio, afişe stradale, etc.

În decurs de aproximativ 6-12 luni veţi simţi nevoia să cunoaşteţi cine şi ce este Cocoşul Roşu. Această tehnică este costisitoare şi necesită un studiu amănunţit aspra indentificării clientului şi în ce zonă se află, fie este un produs de larg consum, fie este un produs nişat unei anumite categorii. În special această tehnică este folosită pentru un produs de larg consum.

Tehnica-Tehnologia avansată

Tehnica Tehnologia avansată (Tehnologia viitorului) Acest sistem de promovare este nişat unor categorii de vârstă şi nivel social diferit de către celelalte tehnici descrise anterior.

Este modalitatea de promovare în rândul tinerilor şi cei cu un nivel de informaţie primită în mediul online. Tehnologia în ultima perioadă cunoaşte o evoluţie foarte rapidă şi clientul este asaltat cu această tehnologie.

În această tehnică de promovare intervine nevoia de deţinere a celei mai noi tehnologii, clientul este informat rapid cu apariţia unei noi tehnologii, unui nou aparat, unui nou model. Înştiinţarea despre apariţia acestora se dezvoltă cel mai rapid în mediul online şi devine foarte virală.

Pentru această categorie de clienti să ai tehnologia de ultimă generaţie înseamnă să deţii puterea. În principiu sistemele noi nu au acordat timpul necesar testării şi pot apărea erori în timp. Cu toate aceste probleme, clientul nu sesizează şi depăşeşte momentul în aşteptarea unui update (ex: Tesla şi problemele la sistemul de pilot automat). Este nivelul la care brandurile au ajuns şi este cel mai avansat sistem de promovare globală.

În acest moment toţi deţinem un device şi prin metodele de socializare şi prin posibilităţile acestora putem să ajungem la produse de care poate nici nu aveam nevoie, chiar dacă acestea sunt propuse în fiecare zi de către device-ul tău.

Se poate fara Marketing
Se poate fara Marketing?

Tendinţa societăţii de consum este atăt de avidă de „nou” şi de schimbare, încât cei ce fabrică produse sunt deficitari la forţa de muncă.

În acest articol găsiţi doar o mică parte din noi tehnici de Marketing. Vom publica în următoarele articole şi celalate tehnici.

Ce este Marketingul?

Marketingul este „știința și arta de a convinge clienții să cumpere” Prima definiție oficială atribuită marketingului a apărut în 1935 și a fost adoptată de National Association of Marketing Teachers.

Buna ziua.