Misterele din Industria auto

Misterele din Industria auto

Misterele din Industria auto

Misterul din Industria auto

Misterul din industria auto este inconjuirat de multe controverse din toate punctele de vedere.

Desi se incearca in ultima vreme sa se imprime o moneda pe teoria cum ca: „masinile devin din ce in ce mai non-poluante”, aceast mit este in contradictoriu cu ce ne furnizeaza marii producatori de automobile din lume. Am facut o calatorie imaginara in timp si am constatat ca industria auto in anii 80 avea un personal uman de circa 80-90% si materialelle folosite la constructia de autoturisme erau cateva, pe langa ce gasim astazi in masinile actuale.

In anii 80 se regaseau pe piata auto masini simple si care aveau un singur scop, transportul din punctul A in punctul B. La bordul unui automobil din anii 80 erau prezente doar un radio si cateva elmente de confort, AC, Geamuri electrice, sisteme de securitate. Producerea de automobile era una de durata prelungita si aveai un grad de uzura morala mai scazut.

Factorul de poluare la producerea unui automobil

Poluarea pentru fabricarea unui automobil este si era destul de ridicata pentru anii 80, realizarea unui nou model era de un model nou din clasa fiecarui brand la 7 ani.

Misterele din Industria auto

Ce efect benefic avea acest fenomen?. Fabricarea unui numar mai mic de autoturisme ducea la o poluare mai mica, viat unui automobil era de 10-14 ani si numarul scazut de autoturisme pe drumurile lumii fiind avea o rata mai scazuta de poluare. Trebuie sa ne imaginam ca toate elementele regasite la constructia unui automobil erau prelucrate si acest fenomen era si este un factor crescut de poluare. Procesul de prelucrare a metalului si plasticului este un factor de poluare ridicat si fiecare element nou adaugat creste acest proces de poluare.

Costul unui automobil in anii 80 si poluarea

Costul de productie la un autovehicol in anii 80 era crescut raportat la castigurile anuale a unui cetatean din Germania (Aproximativ 1300-1500 Marci germane) Achizitia unui autoturism costa intre 15000 si 18000 marci germane in anii 80 si numarul de masini cumparate era si el destul de scazut comparativ cu zilele noastre, deci si poluarea in randul auto era mai mica, prin emisiile emanate pe esapament.

Costurile de productie cresc odata cu tehnologia

Fabrica din 1980 MG si Fabrica Mini 2019

Desi costurile de productie trebuia sa fie mai mici, deoarece forta de munca umana este inlocuita cu cea robotizata, aceasta nu se mai raporteaza la costurile de productie, raportarea se face la cererea de catre piata. Un autoturism din gama medie de la BMW (seria trei) costa in 2005 in jur de

30.000 mii de euro, in 2019 costurile aproximative sunt de 70.000de mii de euro. Specificatiile tehnice la ambele autoturisme sunt destul de aproape unele fata de altele din punct de vedere specificatii tehnice.

Electric ori Hidrogen?

Lumea auto este inca la rascruce de drumuri din punct de vedere la alegerea unei surse de „combustibil” controversa este care este mai putin poluanta tehnologie, Electric -Hidrogen. Partea cea mai utilizata la ora actuala este cea electrica si acest fenomen este datorat pionerilor din companiile mici care au reusit sa puna in productia de serie, inasa se dovedeste ca nu este atat de non-poluanta tehnologie.

Hidrogenul este si el readus in discutie in „Misterele din Industria auto”

Misterele din Industria auto
Misterele din Industria auto

Branduri precum Toyota, BMW, Daimler, Hyundai, Honda, Ford, Nissan, adopta tehnologia de propulsie pe hidrogen. Sistemul al unui autoturism cu hidrogen este extrem de scump, iar instalația presupune unele riscuri, având în vedere că hidrogenul, în stare pură, este deosebit de inflamabil.

Aceleași metode de separare/extracție a hidrogenului necesită o cantitate foarte mare de combustibili fosili pentru a fi produs în cantități industriale.

Partile bune in aceste incercari tehnologice sunt ca se testeaza noi si vechi tehnologii de propulsie, sunt dezvoltate departamente de cercetare si ca aceasta ramura auto este in evolutie.

Concluzia noastra este ca daca traim in aceasta societate de consum, nu conteaza ce impact are industria asupra mediului, profitul este mai important.