Se poate fara Marketing?

Se poate fara Marketing?
Se poate fara Marketing?

Se poate fara Marketing?

Punem la discuție întrebarea tuturor celor care încep un Business și sunt interesați de acest aspect de care nu ne putem detașa. Se poate fără Marketing?

Nu se poate fără Marketing! Cu siguranța unii dintre noi vor spune ca: Dacă ai un Brand care are un Nume și un produs deja matur și cunoscut marketingul nu mai este ata primordial, dar noi consideram ca este un element atat  de necesar.

Luam un reper de astfel de Brand și zicem fictiv Coca Cola, un brand foarte cunoscut în România și în lume. Coca Cola este brandul care din punctul nostru de vedere este la maturitatea tarzie.

Ce nevoie mai are Coca Cola de un Marketing ?

 În acest moment acest Brand Coca Cola este deja foarte popular în România și nu mai are nevoie de publicitate. Este perfect normala aceasta concepție, însa dacă un Brand nu apare în campanii publicitare și în tot ce tine de imagine, acesta dispare într-un timp relativ foarte scurt. Dispariția aceasta se face treptat, ex: Dacă în campanii TV, Radio , Publicitate online, Publicitate stradala, sporturi publicitare apare Pepsicola, Coca Cola va dispărea din reperele cumpărătorului și în mintea cumpărătorului noua Coca Cola este Pepsicola. Acest efect se regăsește la acel cântec nou care este difuzat la radio de 3 ori/zi și deși nu este pe placul tău ajungi sa fredonezi refrenul fara sa vrei.

De ce cumpăram un produs nou lansat cu atâta ușurința?

Se poate fara Marketing

Un produs nou lansat are succes datorita unor tehnici și factori care implica clientul în starea de -Trebuie sa-l am si Oare cum este acest produs, este cum spune reclama? Iată câteva dintre aceste tehnici des întâlnite în Marketing.

  • Tehnica unei povesti de succes, impactului Emoțional și cele cinci Simuțuri (Văzeul, Auzul, Gustul, Mirosul, simptul tactil)
  • Tehnica Anotimpului
  • Tehnica Repetitiva
  • Tehnica Tehnologia avansata (Tehnologia viitorului) Tehnica Promotionala
Se poate fara Marketing?

Tehnica unei povesti Emotionale si cele cinci simțuri (Văzul, Auzul, Gustul, Mirosul Simțul tactil). Aceasta tehnica are la baza o poveste clasica unde sunt implicate persoane din viata noastra si ne putem identifica usor cu acestea (Parinti, Frati, Animale, Imagini din Excursii de vis, Amintirile din trecut, Amintiri cu un gust la anumite feluri de mancare, Sunete cunoscute, Sunetele unei melodii foarte cunoscute, Imagini care sugereaza senzatia la atingere si asociate cu aceasta senzatie si in unele cazuri amintiri mai dureroase din viata noastra, ori placute).

Tehnica aceasta de Marketing este intalnita la spoturile publicitare si aceasta modalitate de promovare are un impact emotional si se actioneaza pe acest fond. Livrarea mesajului duce in mod direct la castigarea clientului.
Clientul cumpara produsul din instinct si este coplesit de emotia activata de catre spot.
Un produs destinat anotimpului este si el in parteneriat cu zona instinctului. Reclamele in care Frigul/Caldura apar in clipul publicitar si care duce la senzatia furnizata cumparatorului in mod direct. Aceasta tehnica duce la vanzarea produsului in procente destul de ridicate activand instinctul de supravietuire si cand corpul uman are nevoie de confort nu ezita sa faca acest confort. De cate ori nu erati in magazinul de haine vara si acel magazin avea haine mai groase la promotie, Conditia unei tehnicii de Marketing des intalnite in acel magazin era sistemul de AC setat la o temperatura Joasa (Frig).

Senzatia de frig duce clientul cu gandul in subconstientul lui ca are nevoie de haine mai groase si asta chiar daca afara este vara actioneaza in imbold, asociat cu fenomenul de, Reducere,

Tehnica Repetitiva.

Aceasta tehnica este una simpla si care are unele conditii de intrunit.

Prima conditie este una in care Produsul promovat sa apara in toate locurile posibile si pe toate planurile senzoriale.

Modalitatea aceasta de Marketing este una agresiva si are un impact masiv asupra societatii de consum. Conditia no.2 este sa apara pe o perioada de timp stabilita de catre fiecare Brand, in principiu 2-5 ani.

Dupa asaltarea clientului cu numele produsului pe toate mediile de informare. In urma acestei tehnici clientul este familiarizat cu produsul si devine parte din viata acestuia.

Ex: Daca maine aveti in fata dumneavoastra Brandul, Cocosul Rosu, peste tot scris, Online, TV, Radio, Afise stradale, etc.

In decurs de aproximativ 6-12 luni veti simntii nevoia sa cunoasteti cine si ce este, Cocosul Rosu, Aceasta tehnica este si costisitoare si necesita un studiu amanuntit aspra indentificarii clientului si in ce zona se afla, fie este un produs de larg consum, fie este un produs nisat unei anumite categorii.In special aceasta tehnica este folosita unui produs de larg consum.

Tehnica Tehnologia avansata

Tehnica Tehnologia avansata (Tehnologia viitorului) Acest sistem de promovare este nisata unor categorii de varsta si nivel socilal diferit de catre celalalte tehnici descrise anterior.

Este modalitatea de promovare in randul tinerilor si cei cu un nivel de informatie primita in mediul online, Tehnologia in ultima perioada cunoaste o evolutie foarte rapida si clientul este asaltat cu aceasta tehnologie.

In aceasta tehnica de promovare intervine nevoia de detinerea celei mai noi tehnologii, clientul este informat rapid cu aparitia unei noi tehnologi, unui nou aparat, unui nou model. Instiintarea despre aparaitia acestora se dezvolta cel mai rapid in mediul online si devine foarte virala.

Pentru aceasta categorie de clienti sa ai tehnologia de ultima generatie inseamna sa detii Puterea. In principiu sistemele noi nu au acordat timpul necesar testarii si pot aparea erori in timp si cu toate aceste probleme clientul nu sesizeaza si depaseste momentu in asteptarea unui Update ( ex: Tesla si problemele la sistemul de pilot automat). Este nivelul la care Brandurile au ajuns si este cel mai avansat sistem de promovare globala.

In acest moment toti detinem un Device, si prin metodele de socializare si prin posibilitatile acestora putem sa ajungem la produse de care poate ca nici nu aveam nevoie, chiar daca acestea sunt propuse in fiecare zi de catre Device-ul tau.

Se poate fara Marketing
Se poate fara Marketing?

Tendinta societatii de consum este atat de avida de „Nou” si de schimbare incat cei ce fabrica produse sunt deficitari la forta de munca.

In acest articol gasiti doar o mica parte din noi tehnici de Marketing. Vom publica in urmatoarele articole si celalate tehnici.

Ce este Marketingul?

Marketingul este „știința și arta de a convinge clienții să cumpere” Prima definiție oficială atribuită marketingului a apărut în 1935 și a fost adoptată de National Association of Marketing Teachers.

Buna ziua.
Powered by