Dacia un brand romanesc de succes!

Istoria Dacia brand romanesc incepe in 1966 si este sub licenta Renault dorinta conducatorilor staului roman de atunci era necesitatea de mobilitate si dezvoltarea acestei industrii care sa  producă între 40.000 și 50.000 automobile pe an. In urma unei licitatii unde erau prezente si alte marci de automobile foarte cunoscute: Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo , Austin. Romania testeaza mai multe modele de autoturisme „Renault 10, Peugeot 204, Fiat 1100D, Alfa Romeo 1300, Austin Mini Morris” si decizia este luata sub influienta vizitei președintelui francez Charles de Gaulle în România. Dacia incepe să producă autoturisme sub licență Renault,din cauza unor motive tehnice și economice, oferta companiei Renault pentru modelul Renault 12 a fost retrasă. Renault a permis statului roman să înceapă asamblarea mai devreme a unui model intermediar până când Renault 12 să fie pregătit pentru producție in Franta. Pentru  început a fost ales modelul Renault 16, dar în cele din urmă s-a optat pentru asamblarea modelului Renault 8.

Dacia incepe productia de autoturisme de litraj mic cuprinsă între 1.000 și 1.300 cm3  la Colibași  județul Argeș.  Construcția Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 și este finalizata in  doar un an și jumătate. Pe 1 iulie 1968, încep testele la cele 217 stații de lucru din uzină, iar pe 3 august 1968 se testează primul motopropulsor. Era 20 august 1968 Fabrica de la Mioveni  începe producția modelului Dacia 1100, care era un Renault R8 putin stilizat in imaginatia designerilor romani de atunci, era o berlină cu tracțiune și motor pe spate si primul autoturism este facut cadou președintelui Republicii Socialiste România de atunci, Nicolae Ceaușescu.

Din 1968 și până în 1972, sunt fabricate aproximativ 44.000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970, in acelasi an apare  Dacia 1100 cu modificare estetică la partea frontală. In număr limitat, modelul 1100S, cu 2 perechi de faruri și un motor mai puternic, folosite de poliție și în cursele de raliu.

Dacia 1300 care a intrat în producție în august 1969, un model sub licența R12, fiind prezentată la saloane auto de la București și Paris. Modelul 1300 era o berlină cu 4 uși și tracțiune pe puntea față.

1970 -1980, Dacia incearca  o întreagă gamă de modele care cuprinde mai multe tipuri de vehicule pentru persoane și utilitare. In 1970 apar versiuni ale Daciei 1300 berline, printre care: 1300L (de la „lux”), 1300LS („lux super”, destinată membrilor importanți ai PCR), în 1973 este lansat modelul break, iar în 1975 modelul Dacia (gen papuc, fabricat în 2000 de exemplare, până în 1982).

Dacia a mai produs și un model de dubă numit Dacia D6, copie a modelului Renault Estafette. Dar pentru că și Bucureștiul producea în uzinele T.V. (Tudor Vladimirescu) o dubă similară, producția Dacia D6 a fost limitată pentru a nu creea concurență.

 

In 1985 Dacia încearcă să producă un model pentru oraș, acest model purtând numele Dacia Lăstun sau Dacia 500, fiind produs la Timișoara. Echipată cu un motor de 499 cm2, cu 22 cp și cu un consum de 3,3 l/100 km. Însă, modelul este scos din fabricație după 1989 datorită problemelor de calitate și a prețului ridicat. Tot în anii ’80, Dacia a mai produs modelul Dacia 2000, având la bază autoturismul Renault 20. Acest model era produs special pentru elita PCR, utilizat ca mașini de serviciu nefiind comercializat către cetățeni și era disponibil în culoarea negru sau albastru închis, producția limitată.

In salonul auto de la Bucuresti 1979 este expusa  varianta restilizată 1300, Dacia 1310. Modificări aduse : 2 perechi de faruri, stopuri mai mari, bare de protecție noi și interior nou si era  inspirat din Renault R12 in 1975.

Anglia primeste si ea  autoturismele de la Colibasi sub numele Dacia Denem. Varianta de vârf includea geamuri electrice, jante de aliaj și cutie de viteze cu 5 trepte. ARO 10 s-a vândut sub numele de Dacia Duster.

În aceeași perioadă de timp s-a produs și Dacia 1310 Sport. La salonul din 1980, mulțimea a admirat Brașovia, un coupé bazat pe modelul 1310 și creat la un atelier din Brașov. Conducerea și-a dat acordul pentru începerea producției și din 1981, o variantă în două uși, Dacia Sport 1410, a fost produsă pentru tineretul din acele timpuri. Aceste mașini erau foarte populare și în cursele de raliu, iar piloți ca Nicu Grigoraș au modificat vechile motoare de Renault, obținând performanțe uimitoare.

În 1985 Dacia încep proiectarea primului autoturism de concepție 100% românească sub numele Dacia Nova. Modelul avea un aspect învechit și pornea cu un handicap apreciabil.

În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil, Dacia, de pe porțile uzinei a ieșit autoturismul cu numărul 2.000.000. În același an este lansat motorul de 1,6 litri cu injecție monopunct produs de firma Bosch, ce a echipat Dacia Nova.

În 1999, Renault achiziționează 51% din capitalul Dacia și anunță că va lansa un nou model. În 2000 este lansat modelul SupeRNova, un model care a fost o evoluție a Daciei Nova. Modelul SupeRNova era echipat cu un grup motopropulsor Renault de 1,4 litri MPI.

2003, modelul SupeRNova este înlocuit de modelul Solenza, un model ce are la bază modelul SupeRNova. Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri, similar cu cel de pe SupeRNova, și un diesel de 1,9 litri.

Dacia Logan MCV

În 2004 se încetează producția modelelor Berlină și Break și se lansează modelul Logan, un autoturism complet nou. Iar în 2006, odată cu lansarea modelului Logan MCV are loc și prima restilizare, în special la partea din spate. Noul model semăna mult cu modelul Logan Steppe (concept carul) prezentat în primăvara aceluiași an și dispunea de șapte locuri poziționate pe trei rânduri. La începutul anului 2007 este lansată noua autoutilitară Dacia Logan Van care din punct de vedere constructiv semăna foarte mult cu modelul Logan MCV. Tot în 2007 a fost lansat Logan Pick-Up, o utilitară compactă destinată micilor întreprinzători și comercianți. În anul 2008, gama Dacia a fost completată cu modelul Dacia Sandero, iar modelele Logan și Logan MCV au fost restilizate.

În octombrie 2009, Automobile Dacia a achiziționat compania Auto Chassis International (ACI) România pentru suma de 50,8 milioane euro[2]. Auto Chassis International (ACI) a fost fondată în 1999 ca entitate a Grupului Renault[2]. Filiala ACI România a fost constituită în anul 2002 pentru a furniza piese constructorului român, iar la momentul achiziției avea 1.420 de angajați[2].

Dacia Duster: primul SUV Dacia.

Salonului Auto de la Geneva din 2010, a fost prezentat Dacia Duster, primul SUV din istoria acestei mărci. Duster acesta era un vârf de gamă și singuranta.

2011
Fabricarea a 4.000.000 de vehicule la Uzina Dacia de la inceputul activitatii sale (18 martie)
Inaugurare Matrite Dacia (20 iulie)
1.500.000 motoare K7 fabricate la Mioveni (6 septembrie)
200.000 Duster produse la Mioveni (12 septembrie)
Uzinele Dacia recertificate ISO 14 001 (30 septembrie)
2.000.000 cutii de viteze produse la Uzina Mecanica Dacia (10 octombrie)

Dacia un brand romanesc
Dacia un brand romanesc

2012
Familia Dacia se extinde cu noul model Lodgy (10 ianuarie)
300.000 Duster vandute in lumea intreaga (20 aprilie)
Lansare Dacia Lodgy in Romania (6 iunie)
Dacia lansează în România modelele Dokker şi Dokker Van (18 septembrie)
Noile Dacia Logan, Sandero şi Sandero Stepway la Salonul Auto de la Paris (27 septembrie)
Noile modele Dacia au fost lansate in Romania (13 noiembrie)
Noile modele Dacia au participat la Parada Militară de 1 Decembrie
Peste 6 milioane m³ de piese expediate de Dacia din 2005 până în prezent (3 decembrie)

2013

Dacia prezintă Noul Logan MCV, un break spaţios la un preț accesibil (5 martie)
1.000.000 cutii de viteze TLx produse la Mioveni (14 martie)
Registrul Auto Român a reînnoit certificatul ISO 9001 pentru Automobile Dacia (23 martie)
Export record: 6.000 de vehicule fabricate la Uzinele Dacia din Mioveni au plecat din portul Constanţa către Algeria (5 aprilie)
Noul Logan MCV se adaugă gamei de modele Dacia comercializate în România (29 mai)
Uzinele Dacia realizează 7,7% din exportul României (10 iulie)
100.000 de motoare TCe 90 fabricate de Dacia (17 iulie)
Noua Dacia Duster: legenda off-road continuă (28 august)
Dacia reînnoieşte modelul Duster (9 septembrie)
Dacia a produs 100.000 Sandero si Sandero Stepway (6 noiembrie)
500.000 Duster produse la Uzina Vehicule Dacia (3 decembrie)

2014
Cu vânzări de aproape 430.000 de vehicule, Dacia a stabilit un nou record comercial (21 ianuarie)
Uzina Vehicul Dacia a produs 5 milioane de automobile (8 mai)
150.000 de maşini Noul Sandero produse la Mioveni (15 mai)
Renault şi Dacia, de 15 ani împreună (19 mai)
Logan aniversează primii zece ani cu o serie limitată exlusiv pentru români (18 iunie)
Dacia prezintă la Salonul de la Paris modelele Lodgy Stepway şi Dokker Stepway (17 septembrie)
Primele Duster Pick-Up, produse în cadrul unui parteneriat Dacia, OMV, Petrom, Romturingia (7 octombrie)
3.000.000 de vehicule Dacia vândute din 2004 (15 octombrie)